قتل ساموئل پتی: حمله پلیس فرانسه به ده ها گروه اسلامگرا | اخبار جهان

[ad_1] سه روز پس از سر بریده شدن معلمی در خارج از مدرسه ، پلیس فرانسه به دهها گروه اسلامگرا و مظنون افراط گر

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

سه روز پس از سر بریده شدن معلمی در خارج از مدرسه ، پلیس فرانسه به دهها گروه اسلامگرا و مظنون افراط گرایان در میان فشارهای فزاینده ای که بر دولت وارد شده بود تا بنیادگرایی مذهبی را سرکوب کند ، یورش برده است.

وزیر کشور ، جرالد دارمانین ، روز دوشنبه گفت که اقدامات گسترده در مورد اسلام گرایان - از جمله افرادی که حمایت خود را از حمله اعلام کردند - باید این پیام را ارسال کنند که "دشمنان جمهوری نمی توانند یک دقیقه توقف داشته باشند" و عملیات های بیشتر پلیس دنبال خواهد شد.

دارمانین گفت که حدود 80 تحقیق در مورد واعظان رادیکال و مظنونین افراط گرایان متهم به گسترش نفرت آنلاین در جریان است و مقامات در حال ارزیابی فوری حدود 50 انجمن در جامعه مسلمانان هستند ، "برخی از آنها قطعاً منحل خواهد شد".

منابع پلیس به رسانه های فرانسوی گفتند که مقامات در حال آماده سازی برای اخراج 213 خارجی بودند که در فهرست مراقبت های دولتی بودند و مشکوک به داشتن عقاید شدید مذهبی بودند ، از جمله حدود 150 نفر در حال گذراندن مجازات زندان.

دارمانین گفت که به نظر می رسد علیه ساموئل پاتی ، معلم 47 ساله تاریخ و جغرافیا فتوا داده شده است که روز جمعه در خارج از مدرسه متوسطه خود در Conflans-Sainte-Honorine ، حدود 20 مایلی شمال غربی پاریس ، سرش را قطع کردند.

به عنوان بخشی از یک بحث کلاس در مورد آزادی بیان در این ماه ، پتی به دانش آموزان یک سری کارتون و کاریکاتور نشان داده بود از جمله دو پیامبر محمد (ص) که توسط شارلی ابدو ، مجله هجو منتشر شد و هدف حمله سال 2015 بود که در آن افراد مسلح اسلامگرا کشته شدند 12 نفر

پلیس مهاجم پتی را که 18 ساله از نژاد چچنی بود به نام عبدولاخ آنزوروف تیراندازی کرد. عکسی از سر بریده شده معلم از طریق تلفن همراه آنزوروف در توییتر منتشر شد ، همراه با این پیام: "من یکی از سگهای جهنم را اعدام کردم که جرات کرد محمد را زمین بگذارد."

زنی تصویری از ساموئل پاتی را در دست دارد
زنی تصویری از ساموئل پاتی را در هنگام تظاهرات روز یکشنبه در لیل در دست دارد. عکس: فرانسوا لو پرستی / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

از جمله سازمانهایی که توسط مقامات تحقیق می شود ، مجموعه معروف ضد اسلام هراسی است که به گفته دارامین "به وضوح در حمله" نقش داشته است زیرا پدر یک کودک در مدرسه نام خود را در ویدئویی که به صورت آنلاین منتشر شده است تکرار کرده است اخراج پتی

پدر این دانش آموز و عبدالحكیم سفریویی ، یك اسلام گرای معروف اسلامگرا با پیوندهایی با این سازمان كه به طور مرتب از رسانه های اجتماعی و كارزارهای محلی برای تحت فشار قرار دادن دولت بر سر ادعای اسلام هراسی استفاده می كند ، در میان یازده نفری هستند كه تاكنون در رابطه با این قتل دستگیر شده اند.

رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون ، بزرگداشت ملی این معلم فوت شده را چهارشنبه اعلام کرد و روز دوشنبه وی ضمن ابراز همدردی و حمایت از آنها ، در کاخ الیزه پذیرای خانواده معلم شد.

در جلسه اضطراری کابینه روز یکشنبه ، ماکرون از یک سری اقدامات ضداسلامی شامل اقدامات هماهنگ علیه "ساختارها ، انجمن ها و افراد نزدیک به گروه های رادیکال ... که نفرت پراکنی می کنند و می توانند حملات را تشویق کنند" خبر داد. گفته می شود که ماکرون به وزرا گفت: "ترس در آستانه تغییر جناح است. اسلام گرایان نباید در کشور ما راحت بخوابند. "

دادستان های عمومی فرانسه روز دوشنبه به جلسه فوری با وزیر دادگستری ، اریک دوپوند-مورتی احضار شدند تا درباره "اقدامات اضافی ضروری با شرایط" بحث کنند ، در حالی که با بازگشت کلاس ها پس از پایان دوره نیمه مدت ، در مدارس فرانسه امنیت افزایش می یابد زنگ تفريح.

مارلین اسکیاپا ، وزیر ارشد داخلی ، رئیسان شبکه های اجتماعی را برای بحث فوری درباره نقش شبکه های اجتماعی در حمله در کانفلانز و جنایات قبلی احضار کرد. گابریل عطال ، سخنگوی دولت ، گفت: "کسانی که در مراسم لینچ عمومی این معلم در شبکه های اجتماعی شرکت کردند ، به نوعی مسئولیت آنچه اتفاق افتاده است نیز هستند."

هزاران نفر در پاریس به یاد معلم مقتول ساموئل پاتی گرد هم آمدند - گزارش تصویری

یک روز پس از شرکت ده ها هزار نفر در ده ها تظاهرات در شهرها و شهرهای سراسر فرانسه برای حمایت از آزادی بیان و تکریم پاتی ، ماکرون تحت فشار است تا بتواند پاسخی موثر به آخرین مورد از حملات تروریستی اسلام گرایان ارائه دهد که از زمان قتل عام شارلی ابدو فرانسه را لرزاند.

پس از آن حمله بیش از 240 نفر بر اثر خشونت اسلامگرایان جان خود را از دست داده اند ، و این باعث شده است که سیاستمداران مخالف - به ویژه در سمت راست - دولت را متهم کنند که به جای اقدام قاطع ، به جنگ واژه ها پرداخته است.

برونو Retailleau ، رهبر پارلمانی حزب راست میانه حزب Les Républicains ، گفت که ماکرون "در حال نبرد واژگان بود ، حتی در حالی که بخشی از کشور از ارزشهای اساسی جمهوری فرانسه سرپیچی می کند".

مارین لوپن ، رهبر راست راستی افراطی ملی ، روز دوشنبه در بیرون مدرسه پتی تاج گل گذاشت. وی خواستار "قانون زمان جنگ" برای مقابله با تهدید تروریسم شد و خواستار توقف "فوری" مهاجرت و اخراج همه خارجی ها در فهرست های نظارت بر ترور شد.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن