قاتل ساموئل پتی "با جهادی در سوریه در تماس بود" | اخبار جهان

[ad_1] رسانه های فرانسه گزارش داده اند که قاتل ساموئل پتی ، معلم هفته گذشته پس از نشان دادن کلاس کارتون های

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

رسانه های فرانسه گزارش داده اند که قاتل ساموئل پتی ، معلم هفته گذشته پس از نشان دادن کلاس کارتون های پیامبر محمد (ص) در خارج از مدرسه ، از بدن جدا شد.

دادستان مبارزه با تروریسم فرانسه روز پنجشنبه تأیید کرد که هفت نفر ، از جمله دو دانش آموز ، به جرم تروریسم متهم شده اند زیرا عبدالله آنزوروف ، 18 ساله ، روز جمعه معلم را با چاقوی 30 سانتی متر کشته است.

روز چهارشنبه در مراسمی در دانشگاه سوربن پاریس ، پتی 47 ساله ، پس از مرگ ، لژیون دونور ، بالاترین افتخار فرانسه را دریافت کرد. امانوئل ماکرون گفت فرانسه مدیون یک قهرمان آرام است ... ادامه مبارزه برای آزادی و دلیلش.

روزنامه لو پاریسین گزارش داد كه آنزوروف با یك جهادگر روسی روسی هنوز ناشناس در سوریه كه از طریق یك آدرس IP كه در ادلب ، یك گروه جهادی در شمال غربی سوریه پیدا شده بود ، ارتباط برقرار كرده است.

FranceInfoTV گفت قاتل که شش ساله با پدر و مادر چچنی خود وارد فرانسه شده و تا سال 2030 به او پناهندگی و اجازه اقامت داده شده بود ، اولین بار در ماه سپتامبر سال جاری از طریق اینستاگرام با جهادی ارتباط برقرار کرد.

در یک پیام صوتی به روسی ، آنزوروف گفت که پس از قتل "انتقام پیامبر" را گرفته است ، که پتی او را "به روشی توهین آمیز" نشان داده است. وی در میان اشارات به قرآن و دولت اسلامی ، افزود: "برادران ، دعا کنید که خداوند مرا به عنوان شهید قبول کند."

این پیام که توسط خبرگزاری فرانسه تهیه و ترجمه شده است ، به همراه دو توییت در یکی از ویدیوها منتشر شده است ، یکی از آنها سر بریده شده قربانی را نشان می دهد و دیگری که آنزوروف به قتل اعتراف کرده است. اندکی بعد ، وی توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

در میان شش نفری که چهارشنبه شب به جرم مشارکت در یک قتل تروریستی متهم شدند ، دو دانش آموز 14 و 15 ساله بودند ، بخشی از یک گروه خارج از مدرسه که 300 یورو (270 پوند) یا 350 یورو را از قاتل برای شناسایی معلم ، دادستان پذیرفتند ، ژان فرانسوا ریکارد ، گفت.

دو دوست آنزوروف 18 و 19 ساله به همان تخلف متهم شدند ، یكی پس از آنكه وی را به مدرسه كفلانز-سانت-هونورین ، 20 مایلی شمال غربی پاریس رانده و دیگری پس از كمك به وی در خرید اسلحه. یک سوم با اتهامات کمتری روبرو می شود.

همچنین براهیم سی ، پدر یکی از شاگردان پتی ، به اتهام مشارکت در یک قتل تروریستی متهم شده است ، حتی اگر دخترش در آن درس نبود ، یک کمپین رسانه ای اجتماعی علیه این معلم را آغاز کرد و یک رادیکال اسلامگرا به نام عبدالحاکیم سفریویی که همچنین خشم آنلاین را در فیس بوک و یوتیوب برانگیخت.

ریكارد گفت كه "رابطه مستقیمی از علیت" بین اقدامات براهیم سی و سفریویی و قتل وجود دارد. ریكارد گفت ، شواهدی وجود داشت كه قاتل از برخی از پستهای آنها در شبکه های اجتماعی "الهام گرفته" است ، كه یادداشت های كلمات واقعی آنها در تلفن وی یافت شده است.

پتی به عنوان بخشی از بحث در مورد آزادی بیان ، تصاویر محمد را در كنار كاریكاتورهای دیگر و كاریكاتورهای موضوعی مختلف به كلاس نشان داد ، پس از اینكه از دانش آموزانی كه می ترسند از آنها آزرده شوند می خواهد كه اگر می خواهند نگاه كنند.

این کاریکاتورها بخشی از مجموعه منتشر شده توسط مجله چارلی ابدو بود که منجر به حمله مهلکی به دفتر خود شد 5 سال پیش که در آن 12 نفر کشته شدند.

قتل پتی فرانسه را شوکه کرده و موجب سرکوب افراط گرایی اسلامی شده است. پلیس به ده ها مظنون افراطی و گروه های اسلام گرا حمله کرده است ، دو گروه از هم اکنون منحل شده و تعداد بیشتری از آنها به دنبال آن هستند. یک مسجد نزدیک پاریس برای شش ماه تعطیل است.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن