فردی در عربستان سعودی پس از ادعای حمله چاقو به کنسولگری فرانسه دستگیر شد | اخبار جهان

[ad_1] پلیس عربستان سعودی فردی را در خارج از کنسولگری فرانسه در جده دستگیر کرد پس از آنکه وی ادعا کرد که یک

توسط ABTINNEWS در 8 آبان 1399
[ad_1]

پلیس عربستان سعودی فردی را در خارج از کنسولگری فرانسه در جده دستگیر کرد پس از آنکه وی ادعا کرد که یک محافظ را چاقو زده است ، در میان افزایش احساسات ضد فرانسه در سراسر جهان اسلام و حملات آشکار تروریستی در دو شهر فرانسه.

آژانس مطبوعاتی سعودی گفت که شهروند سعودی از "ابزار تیز" برای آسیب رساندن به نگهبان که در بیمارستان تحت درمان است استفاده کرد.

این حمله طی چند ساعت پس از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر در کلیسایی در نیس و تیراندازی به فردی که گفته می شود به افسران پلیس در آوینیون حمله کرده گزارش شده است. هنوز نشانه ای از هماهنگی حوادث وجود ندارد.

سفارت فرانسه در ریاض با انتشار بیانیه ای حادثه را تأیید کرد. در این گزارش آمده است: "سرکنسولگری فرانسه در جده امروز صبح مورد چاقو قرار گرفت و در حادثه ضربات چاقو یک مأمور امنیتی - کارمند یک شرکت امنیتی خصوصی را هدف گرفت و بلافاصله نیروهای امنیتی سعودی عامل این عمل را دستگیر کردند." "مامور امنیتی به بیمارستان منتقل شد و وضعیت سلامتی او همچنان پایدار است.

در این بیانیه آمده است: "سفارت فرانسه این حمله شرورانه علیه یک مرکز دیپلماتیک را به شدت محکوم می کند ،" سفارت فرانسه حمایت کامل خود از قربانی را تأیید می کند و اطمینان خود را از مقامات سعودی برای کشف شرایط حادثه و اطمینان از امنیت امکانات فرانسه و جامعه فرانسوی در پادشاهی عربستان سعودی ".

احساسات ضد فرانسوی این هفته در بسیاری از کشورهای مسلمان زیاد بوده است ، به دلیل حملات درک شده رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون به مسلمانان فرانسه و حمایت از حق کاریکاتور پیامبر محمد (ص).

رهبران چندین کشور با اکثریت مسلمان ، رسانه های وابسته به دولت و مستقل و م clerسسات روحانیت در چندین کشور خواستار تحریم محصولات فرانسوی شده اند و پاریس در اوایل این هفته هشدار امنیتی برای شهروندان خود صادر کرد.

در ماه گذشته گذشته چندین حادثه از جمله انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) توسط رسانه طنز فرانسه شارلی ابدو در آستانه دادرسی به اتهام همدستان تروریست هایی که به عنوان انتقام به دفاتر مجله در سال 2015 حمله کرده اند ، تنش ایجاد کرده است. برای انتشار همان تصاویر.

ماکرون همچنین در اوایل ماه اکتبر یک سخنرانی مهم انجام داد و خواستار اصلاح اسلام فرانسوی شد و گفت این دین در بسیاری از مناطق جهان "در بحران" است. او درد ناشی از استعمار فرانسه در شمال آفریقا را تأیید می کند ، اما سخنرانی در جهان اسلام بسیار ضعیف بود.

تنش ها در دو هفته گذشته به شدت افزایش یافته است پس از آنکه یک جوان با چچنی تبار سر معلم ساموئل پتی را که سر نقاشی های محمد را به کلاس خود نشان داده بود ، سر برید.

رئیس جمهور فرانسه با اعطای بالاترین افتخارات کشور به پتی و دو برابر کردن مبارزات خود علیه آنچه "جدایی طلبی اسلام گرایانه" می نامد ، به این حادثه واکنش نشان داد. وی همچنین از حق شهروندان فرانسوی برای بیان آزادانه خود از جمله از طریق کارتون دفاع کرد.

این هفته اعتراضاتی علیه فرانسه در بغداد و داکا برگزار شده و دیپلمات ارشد فرانسه در تهران توسط مقامات ایرانی احضار شد تا اعتراض خود را نسبت به رفتار ماکرون اعلام کند.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن