فرانسه خواستار پایان تحریم کالاهای فرانسوی شود زیرا ماکرون از کارتون های محمد دفاع می کند | اخبار جهان

[ad_1] فرانسه پس از حمایت عمومی امانوئل مکرون از کاریکاتورهای محمد ، از دولت های خارجی درخواست کرده است تا ت

توسط ABTINNEWS در 7 آبان 1399
[ad_1]

فرانسه پس از حمایت عمومی امانوئل مکرون از کاریکاتورهای محمد ، از دولت های خارجی درخواست کرده است تا تماس هایی را که "اقلیت رادیکال" برای تحریم محصولات فرانسه می خواند ، متوقف کنند.

این فراخوان در حالی افزایش یافت که خشم و عصبانیت در سراسر جهان اسلام از سخنان رئیس جمهور در احترام ملی به معلم مقتول دبیرستان ساموئل پاتی در هفته گذشته افزایش یافته بود ، در حالی که رجب طیب اردوغان ، رهبر ترکیه ، روز دوشنبه خواستار تحریم کامل محصولات فرانسوی در ترکیه شد. .

پتی ، 47 ساله ، پس از نشان دادن نقاشی های كلاسی خود از پیامبر در هنگام بحث درباره آزادی بیان ، كشته شد.

پس از آنکه ماکرون قول داد فرانسه "از کاریکاتورها دست نمی کشد" ، یک جدال خشمگین که روز جمعه در رسانه های اجتماعی تحت هشتگ های عربی ظاهر شد ، آخر هفته شتاب بیشتری به خود گرفت.

در بیانیه ای کاملاً صریح ، وزارت امور خارجه فرانسه خواستار پایان یافتن خواستار تحریم محصولات این کشور و اعتراضات "گاهاً نفرت انگیز" علیه این کشور شد.

در این بخش آمده است: "این تماس ها مواضع دفاع شده توسط فرانسه را به نفع آزادی وجدان ، آزادی بیان ، آزادی مذهب و امتناع از هرگونه دعوت به نفرت تحریف می كند."

"در نتیجه ، درخواست های تحریم بی معنی است و باید فوراً متوقف شود ، همچنین باید تمام حملات علیه کشور ما ، که توسط یک اقلیت رادیکال انجام می شود ، متوقف شود."

در بیانیه اضافه شده است: "وزرا و کل شبکه دیپلماتیک ما کاملاً بسیج شده اند تا مواضع فرانسه ، به ویژه در مورد آزادی های اساسی و رد نفرت ، را برای شرکای خود یادآوری و توضیح دهند تا مقامات کشورهای مربوطه را جدا کنند تا از هرگونه خواستار تحریم یا حمله علیه کشورمان ، برای حمایت از شرکت های ما و اطمینان از امنیت هموطنان خارج از کشور. "

روز یکشنبه ، پس از اعتراضاتی که در آن عکس رئیس جمهور سوزانده شد و اردوغان ، اظهار داشت که همتای فرانسوی وی نیاز به "آزمایش سلامت روان" دارد ، ماکرون نیز پاسخ داد.

"تاریخ ما نبرد علیه استبداد و تعصب است. ما ادامه خواهیم داد ، "ماکرون به سه زبان توییت کرد ، فرانسوی، انگلیسی و عربی.

"ما با روحیه صلح به همه اختلافات احترام می گذاریم. ما هرگز سخنان نفرت را قبول نخواهیم کرد و از بحث منطقی دفاع می کنیم. ما ادامه خواهیم داد. ما خود را همیشه در کنار کرامت انسانی و ارزشهای جهانی نگه می داریم. "

ترکیه ، ایران ، اردن و کویت از جمله کشورهای اسلامی هستند که با انتقاد از انتشار کاریکاتورهایی که در اصل در فرانسه در شارلی ابدو منتشر شد ، باعث حمله تروریستی به روزنامه طنز در سال 2015 شد که منجر به کشته شدن 12 نفر شد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین "پیشنهادات برخی رهبران فرانسه ... که خطر فرو بردن روابط فرانسه و مسلمانان را دارد" را محکوم کرد.

در حالی که "همه اقدامات ترور به نام دین" را محکوم کرد ، "ادامه انتشار کارتون های کفرآمیز" پیامبر را مورد حمله قرار داد.

مسلمانان همچنین از اظهارات ماکرون در اوایل این ماه عصبانی شده اند که اسلام "دینی است که امروز در سراسر جهان در بحران است". این اظهارات وقتی رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که قانون طولانی مدت "ضد تجزیه طلبی" با هدف مبارزه با اسلام رادیکال در فرانسه انتظار می رود ، انتظار می رود در دسامبر به پارلمان فرانسه ارائه شود. دانشگاه-مسجد با نفوذ الازهر در قاهره ، مصر ، اظهارات ماکرون را "نژادپرستانه" توصیف کرد.

در قطر ، برخی از گروه های توزیع مواد غذایی اعلام کردند که محصولات فرانسوی را برای آینده قابل پیش بینی از فروشگاه های خود خارج می کنند. در همین حال ، هفته فرهنگی فرانسه برنامه ریزی شده در دانشگاه قطر به دلیل "حمله عمدی به اسلام و نمادهای آن" به تعویق افتاده است.

در کویت ، پنیرهای فرانسوی - La Vache Qui Rit و Babybel - از برخی فروشگاه ها حذف شده اند. گزارش شده است که حدود 430 آژانس مسافرتی کویت رزرو پروازهای خود به فرانسه را به حالت تعلیق درآورده اند.

پاکستان همچنین روز یکشنبه فرانسه را مورد انتقاد قرار داد ، نخست وزیر ، عمران خان ، ماکرون را به "حمله به اسلام" با تشویق به انتشار کاریکاتورهای محمد متهم کرد.

مسعود خان ، رئیس جمهور آزاد کشمیر تحت مدیریت پاکستان ، در توئیتی نوشترئیس جمهور: "رئیس جمهور ماکرون به طور ناهنجاری حق ثبت اختراع را کسب کرده است # اسلام هراسی و تحریک نفرت علیه مسلمانان. ما سخنان کفرآمیز وی و طرز فکر پشت آنها را محکوم می کنیم. فرانسه در طول جنگ جهانی دوم از چنین طرز فکری رنج برد. چرا او صدمات مشابهی را به دیگران وارد می کند؟ "

بعد از اینکه اردوغان مستقیماً از ماکرون انتقاد کرد و گفت: "بروید و سلامت روان خود را آزمایش کنید" ، پاریس سفیر خود را در آنکارا فراخواند و پاسخ داد که این نظر "غیر قابل قبول" است. این کشور ترکیه را به "شلاق زدن نفرت" علیه فرانسه متهم کرد.

با گسترش واکنش های فرانسه ، رهبران اروپا پشت سر ماکرون تجمع کردند. استففن سایبرت سخنگوی آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان گفت: "آنها اظهارنظرهای افتراآمیزی هستند که کاملاً غیرقابل قبول هستند ، خصوصاً در پس زمینه قتل وحشتناک معلم فرانسوی ساموئل پاتی توسط یک فرد متعصب اسلامگرا".

نخست وزیران ایتالیا ، هلند و یونان نیز مانند رئیس جمهور کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین ، از فرانسه ابراز حمایت کردند.

روز دوشنبه ، اردوغان خواستار تحریم کامل محصولات فرانسوی در ترکیه شد و گفت: "هرگز کالاهای دارای مارک فرانسه اعتبار ندهید ، آنها را خریداری نکنید." وی همچنین رفتار مسلمانان در اروپا را با رفتار یهودیان قبل از جنگ جهانی دوم مقایسه كرد و گفت آنها هدف "یك كارزار لینچ" بودند.

در اسرائیل ، حدود 200 نفر برای محكوم كردن ماكرون مقابل سفارت فرانسه جمع شدند. معترضین فلسطینی در غزه عکس های رئیس جمهور فرانسه را سوزاندند.

پلیس گفته است که عبدالله آنزوروف ، 18 ساله ، پس از آنکه وی ادعا کرد 10 روز پیش پتی را سر برید ، به ضرب گلوله کشته شد. محققان می گویند مظنون با دو نفر از یک گروه اسلامگرا در سوریه ارتباط برقرار کرده بود اما اضافه می کنند هیچ مدرکی مبنی بر دستور حمله از خارج وجود ندارد.

پلیس معتقد است که چچنی متولد روسیه ، که در اوروکس ، نورماندی زندگی می کرد ، با خواست خود رادیکال شد اما در حال جستجوی یک باشگاه ورزشی و دو مسجدی است که در ماه های اخیر در آنها رفت و آمد داشت.

دادستان مبارزه با تروریسم فرانسه روز پنجشنبه تأیید کرد که هفت نفر ، از جمله دو دانش آموز در مدرسه پتی در Conflans-Sainte-Honorine ، به جرم تروریسم متهم شده اند.

چهارشنبه پس از مرگ ، در مراسمی در دانشگاه سوربن پاریس ، لژیون دونور ، بالاترین افتخار فرانسه ، به پتی اهدا شد. ماکرون گفت که فرانسه این را مدیون یک قهرمان آرام است ... که به جنگ خود برای آزادی و دلیل ادامه دهد.

پتی پس از دعوت از دانش آموزانی که ممکن است از آنها رنجیده شود به دور نگاه می کند ، تصاویر محمد را در کنار کاریکاتورها و کاریکاتورهای دیگر با موضوعات مختلف به کلاس نشان داد.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب