درگیری ماکرون با اسلام باعث ایجاد بحث در مورد بحث طولانی فرانسه در مورد سکولاریسم می شود | امانوئل مکرون

[ad_1] در 6 اکتبر ، هنگامی که ساموئل پتی ، معلم محبوب تاریخ و جغرافیا در مدرسه ای در حومه آرام پاریس ، نسخه ا

توسط ABTINNEWS در 7 آبان 1399
[ad_1]

در 6 اکتبر ، هنگامی که ساموئل پتی ، معلم محبوب تاریخ و جغرافیا در مدرسه ای در حومه آرام پاریس ، نسخه ای از کارتون های پیامبر محمد (ص) را ارائه داد که حمله به مجله شارلی ابدو را از پنج سال پیش برانگیخت ، وی بدیهی است که هیچ تصوری از پیامد ناگوار زندگی خود ، جامعه فرانسه یا روابط فرانسه با جهان اسلام ندارد. آنچه به عنوان كاوش در كلاس در آزادي انديشه در نظر گرفته شد ، به يك برخورد كوچك از تمدن ها تبديل شده است.

ده روز بعد ، پتی کشته شد ، ظاهرا توسط یک نوجوان روسی الاصل از میراث چچن ، ایجاد شوک الکتریکی به بحث طولانی فرانسه در مورد سکولاریسم ، یا سکولاریسم. رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون ، در پاسخ گفت فرانسه نمی خواهد "از کاریکاتورها دست بردارد".

از آن زمان رئیس جمهور ترکیه ، رجب طیب اردوغان ، ماکرون را بیمار روانی توصیف کرد. سفیر وی در پاکستان برای محکوم کردن تحریک اسلام هراسی احضار شده است. و از صنعا تا ریاض به یک محور شیطانی تبدیل شده است. محصولات فرانسوی موضوع تحریم هستند. به عنوان مثال رستوران Le Train Bleu در دوحه ، "یک تجربه ناهار خوری کاملاً پاریسی" در قطر ، با عجله محصولات خود را دوباره تهیه می کند.

آسان خواهد بود تصور کنید که ماکرون ، که با عفونت های Covid روبرو است ، ممکن است به درون سینی خود نگاه کند و عقب نشینی کند. اما به نظر می رسد که او خلاف این عمل را انجام داده و رئیس جمهور روسیه ، ولادیمیر پوتین را با در نظر گرفتن خاستگاه چچنی مهاجم ادعایی پتی صدا کرده و وی را ترغیب به تلاش مضاعف روسیه برای همکاری در مورد تروریسم کرده است. ماکرون مدتهاست که با پیوستن به نیروهای خود در برابر تروریسم به دنبال جبران مجدد مسکو است. این فراخوان در برخی گزارش ها به شکل سخنرانی بود و در برخی دیگر درخواست همکاری بیشتر در یک هدف مشترک بود.

در هر صورت این درگیری نیست که احتمالاً ماکرون ترک خواهد کرد. در داخل کشور ، او با اولین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آوریل 2022 روبرو است و چالش او از طرف راستین امنیتی ، یا راست-میانه Les Républicains یا راست افراطی Marine Le Pen ، که با او گردن است و گردن در نظرسنجی ها میزان خالص عدم تایید وی به عنوان رئیس جمهور 24٪ است.

محاسبه او این خواهد بود که تا زمانی که او دور نهایی را بگذارد ، چپ مانند گذشته جایی دیگر برای رفتن ندارد. سختگیر بودن در جدایی طلبی اسلام گرایانه و پرداخت هزینه جهانی ، به سختی او را با لرزان در سمت راست زخمی می کند.

اما کاهش تقابل او با افراط گرایی و محاسبه محدود مزایای سیاسی شخصی ، درک نادرست از سفر فکری وی در مورد سکولاریسم در منصب ، و راهی است که این مسئله در چشم انداز سیاست خارجی وی از جمله نگرش او به ترکیه ، روسیه ، ناتو و خاورمیانه.

ماکرون با بالا بردن سهام و بالا نگه داشتن آنها ، همچنین سعی دارد دیگران را تشخیص دهد که نمی توانند بی طرف بمانند.

یک جوان عکسی از امانوئل مکرون را در دست دارد که دارای مهر و موم است
اعتراض روز یکشنبه در استانبول ، یک روز پس از رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، ماکرون را بیمار روانی توصیف کرد. عکس: Emrah Gürel / AP

بعد از همه ماکرون در سخنرانی خود در 2 اکتبر در مورد سکولاریسم ، بحث در مورد افراط گرایی اسلام گرایانه را قبل از مرگ پتی حل کرده بود - یک سخنرانی یک ساعته که در آن سعی داشت در مورد چگونگی ادغام اسلام و سکولاریسم فرانسوی ظریف باشد. شامل تعدادی پیشنهاد برای تنظیم ائمه و مساجد بود.

وی در این تحریک در ترکیه تحریک آمیزتر است ، وی گفت: "اسلام دینی است که در سراسر جهان دچار بحران است" ، با اشاره به جهادگرایی دولت اسلامی و همچنین وهابیت ، ایدئولوژی افراطی سعودی و سلفی گری. "ما به اسلام سیاسی اعتقاد نداریم که با ثبات و صلح در جهان سازگار نباشد."

تجزیه طلبی اسلامی ، که ماکرون آن را انحراف اسلام توصیف می کند ، "یک پروژه آگاهانه ، تئوریزه ، سیاسی-مذهبی است که با اختلافات مکرر با ارزش های جمهوری که اغلب منجر به ایجاد یک ضد جامعه می شود و مظاهر آن ترک تحصیل در کودکان ، توسعه ورزش ، اقدامات فرهنگی و اجتماعی است که بهانه ای برای آموزش اصولی است که با قوانین جمهوری سازگار نیست. "

همچنین بخشهای متعادل کننده ای در مورد دولت به عنوان ضامن آزادی مذهب ، محرومیت از حق اقتصادی و میراث استعمار فرانسه وجود داشت.

سخنرانی پیچیده ای از این جمله طولی نمی کشد که تحریف می شود و منبع گلایه در خارج از کشور ، به ویژه در ترکیه می شود ، زیرا نیمی از امامان در فرانسه ترک هستند.

اما مهمتر از همه ، ترکیه از قبل درگیر اختلافات زیادی با فرانسه است.

این اختلافات - بر سر سوریه ، لیبی ، ناتو ، اکتشاف گاز در شرق مدیترانه و ارمنستان - هر یک زمینه و مشخصات خاص خود را دارند ، اما همه آنها ناشی از سو French ظن فرانسه به جاه طلبی های اردوغان برای رهبری یک اسلام سنی احیا شده است.

در سوریه ، ماکرون به حملات ترکیه به شبه نظامیان کرد YPG ، متحدان فرانسه در جنگ علیه داعش اعتراض دارد. در لیبی ، اعتراض اولیه وی به نفوذ اسلامگرایان در دولت توافق نامه طرابلس پس از آنکارا به کمک GNA ، با ترکیه درگیر شد. وی هشدار می دهد كه اتحاد ناتو ممكن است دچار مرگ مغزی شود زیرا ترکیه ، یكی از اعضای دیگر ، در دفاع از ارزشهای غربی دوگانگی دارد. در مدیترانه ، او منافع یونان را با منافع اروپا برابر می داند و آلمان را برای مداخله ترک می کند. او بیشتر و بیشتر آشکارا طرف ارمنستان است.

بسیاری از اروپایی ها نگران رویکرد تا حدودی گائولیستی یا اولین فرانسه مکرون هستند. برونو ترتایس در بنیاد تحقیقات استراتژیک فرانسه استدلال می کند: "فرانسه خود همیشه قبل از ابتکار عمل دیپلماتیک با متحدان خود مشورت نمی کند و از آنها حمایت نمی کند. در لیبی به سختی این کار را کرد و در رابطه با بازنشستگی در روسیه این کار را انجام نداد. شاید اگر ماکرون روابط خود را با متحدان اروپای شرقی ناتو و اعضای اتحادیه اروپا تقویت می کرد ، حمایت زودهنگام از موضع خود علیه ترکیه و اعتماد بیشتر به دیپلماسی روسیه خود را کسب می کرد. "

محاسبه فرانسوی ها این است که اردوغان تسلیم فشارها خواهد شد. لیره ترکیه در پایین ترین سطح قرار دارد و فقط در بسیاری از جبهه ها وجود دارد که یک رهبر مستبد می تواند در آنها بجنگد. اما اردوغان قدرت خود را از محکومیت های ماکرون در سراسر جهان عرب خواهد گرفت. روز دوشنبه ، وی صریحاً به خواست تحریم کالاهای فرانسوی پیوست و ادعا کرد: "مسلمان بودن و سبک زندگی اسلامی در کشورهای غربی دشوارتر می شود." این یک راه طولانی برای اجرا دارد.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن