حمله تروریستی زیبا: پلیس فرانسه سه مرد دیگر را دستگیر کرد | اخبار جهان

[ad_1] پلیس فرانسه که در مورد حمله تروریستی در نیس تحقیق می کند ، سه مرد دیگر را دستگیر کرده و تعداد افراد ت

توسط ABTINNEWS در 11 آبان 1399
[ad_1]

پلیس فرانسه که در مورد حمله تروریستی در نیس تحقیق می کند ، سه مرد دیگر را دستگیر کرده و تعداد افراد تحت بازجویی را به شش نفر رسانده است.

یک جوان 29 ساله تونسی روز شنبه در گراس دستگیر شد. بعداً دو مرد 63 و 25 ساله دیگر از همان آدرس برای بازجویی منتقل شدند. آنها به دو مرد 33 و 35 ساله منتقل شده در روز شنبه و 47 ساله ای که از روز پنجشنبه هنوز در بند است ، پیوستند.

پلیس می گوید داده های دو تلفن متعلق به مهاجم ادعا شده براهیم آویسائوی و تصاویر دوربین مدار بسته نشان می دهد که او اواخر روز سه شنبه 27 اکتبر با قطار از رم ، بین 24 تا 48 ساعت قبل از حمله در صبح پنجشنبه ، به نیس رسیده است.

او روز چهارشنبه در نزدیك بازیلیكا فیلمبرداری شد و در طول عصر با خانواده اش كه در نزدیكی سفاكس در تونس زندگی می كردند زنگ زد تا بگوید كه او در فرانسه است و خوابیده است.

ساعت 8.29 روز پنجشنبه وی وارد کلیسای Notre Dame de l'Assomption شد و متهم به انجام حمله ای شد که باعث شد نمازگزاران 60 ساله نادین دویلرز و سکستون کلیسا وینسنت لوکو ، 55 ساله ، کشته و سیمونه بارتو سیلوا ، 44 ساله ، منجر به مرگ شود. صدمات. سیلوا موفق شد از باسیلیکا فرار کند و در رستوران مجاور که درگذشت سقوط کرد.

و همچنین چاقوی بزرگی که آئوسائی برای کشتن این سه نفر استفاده کرده ، دو چاقو و یک قران دیگر نیز در کوله پشتی داشته است. او چند بار توسط پلیس که هنوز منتظر مصاحبه با وی در بیمارستان است و در حال بهبود از "جراحات جدی" است ، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

محققان فرانسوی با همتایان خود در ایتالیا و تونس کار می کنند. مشخص است که آئوسائی عبور از تونس به لامپدوسا در ایتالیا را انجام داد و در 20 سپتامبر وارد شد و یک ماه را در قرنطینه Covid-19 گذراند. او در 9 اکتبر در باری در جنوب ایتالیا بود اما پس از رد پناهندگی ، آئوسائی ناپدید شد.

روز یکشنبه ، بعد از اعلام خطر امنیتی کشور به بالاترین سطح ، کلیساهای Toussaint - روز مقدسین - در سراسر فرانسه تحت حفاظت بیشتری قرار گرفتند.

کریستین استروسی ، شهردار نیس ، قرار بود عصر یکشنبه در یک مراسم "تفکر" در کلیسای نوتردام شرکت کند.

در تعدادی از شهرها ، از جمله بلویز و تولوز ، مسلمانان برای احترام به قربانیان حمله هفته گذشته ، در جماعت شرکت کردند.

لاهوری سیالی ، یکی از امامان در تولوز ، گفت که آنها همچنین آرزو دارند "جهادی ها را رد کنند".

وی افزود: "این افراد روح و دلیل ندارند و می خواهند تفسیر دیگری كنند [of the Qur’an] که ما قاطعانه آن را رد می کنیم. ما به کسی مأموریت نداده ایم و به هیچکس وکالت نداده ایم که از طرف ما صحبت کند. به نام کدام فلسفه ، شما با چه معنویتی آمده اید که جان انسانهای بی گناه را بکشید؟ " سیالی به خبرگزاری فرانسه گفت.

پس از حمله روز پنجشنبه ، گروهی از جوانان مسلمان در Lodève ، در Herault در غرب Montpellier ، برای محافظت نمادین از کلیسای جامع محلی Saint-Fulcran خود گفتند که از کلاله زدن و "توهین در شبکه های اجتماعی" خسته شده اند.

"ما فرانسوی هستیم ، در Lodève ، جایی که جوامع مختلف با هم زندگی می کنند ، متولد شده و بزرگ شده ایم. یک کلیسای جامع و یک مسجد وجود دارد و هرگز هیچ مشکلی بین ادیان وجود ندارد. ”

روز یکشنبه ، وزیر امور خارجه فرانسه ، جرالد دارمانین ، گفت که آویسایی "به وضوح آمده است [to France] کشتن". وی گفت: "او فقط چند ساعت در قلمرو ملی ما حضور داشت. او به وضوح برای کشتن آمده بود. در غیر این صورت چطور توضیح می دهید که او تازه وارد شده و چندین چاقو داشته است؟ " دارمانین به روزنامه La Voix du Nord گفت.

"البته این برای دادستان ضد تروریسم است که چگونگی برنامه ریزی پروژه قاتل خود را تعیین کند ، اما او به وضوح به نتیجه نرسید [asylum] مقالات ، "وزیر اضافه کرد. وی گفت فرانسه "صدها پلیس اضافی" را به مرز ایتالیا اعزام کرده است ، اما افزود: "برخلاف راست افراطی ، من نمی خواهم در هر خارجی یک تروریست ببینم."

حملات اخیر در فرانسه منجر به وقوع تخریب علیه مساجد در فرانسه شده است. دو نفر در آخر هفته پس از دستگیری در هنگام پاشیدن نقاشی روی دیوار بر روی مسجد پانیتین در سن-سنت دنیس دستگیر شدند ، که به دلیل پخش فیلم انتقاد از دوره ساموئل پتی که در آن وی کاریکاتورهای پیامبر محمد (ص) را به دانش آموزان نشان می داد ، برای شش ماه بسته بود.

در روآن ، چهار مسجد گزارش داده اند كه پس از حمله نیس نامه های تهدیدآمیزی دریافت كرده اند. در جنوب جنوبی دروم ، یک نمازخانه مسلمان با صلیب برچسب زده شد.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب