تیراندازی به کشیش فرانسه را شوکه می کند در حالی که دو مورد دیگر در مورد قتل های زیبا متوقف شده اند | فرانسه

[ad_1] پلیس فرانسه بعد از ظهر دیروز در حال شکار یک فرد مسلح بود که یک کشیش ارتدکس یونان را در شهر لیون شلیک و

توسط ABTINNEWS در 11 آبان 1399
[ad_1]

پلیس فرانسه بعد از ظهر دیروز در حال شکار یک فرد مسلح بود که یک کشیش ارتدکس یونان را در شهر لیون شلیک و به شدت مجروح کرد.

آخرین حمله دو روز پس از کشته شدن سه نفر توسط یک تروریست در کلیسایی در نیس و دو هفته پس از قطع سر یک معلم دبیرستان صورت گرفت.

پلیس و سربازان بلافاصله منطقه 7 لیون را در شکار فرد مسلح پلمپ کردند و بعداً دستگیر شدند. کشیش که گفته می شود یک تبعه یونانی 52 ساله است ، در حال بستن کلیسا بود که مرد مسلح به یک قبضه اسلحه بریده چند بار به سمت او شلیک کرد و دو بار به شکم او اصابت کرد.

تلویزیون فرانسه گزارش می دهد که به نظر می رسد یک "اختلاف شخصی" است. پلیس می گوید که آنها همه انگیزه ها را بررسی می کنند ، اما به روزنامه نگاران توصیه می کند با وجود تنش ها و سطح هوشیاری بالا در فرانسه ، به این نتیجه نرسند که این حادثه "ترور" است.

روز شنبه ، پلیس ضد تروریسم فرانسه هنوز در حال بازجویی از سه مرد در رابطه با حمله نیس بود زیرا آنها سعی کردند جنبش های قاتل را با هم تقسیم کرده و مشخص کنند که او همدست دارد یا خیر.

مردی 47 ساله که ساعاتی پس از حمله روز پنجشنبه به بازداشت پلیس بازداشت شد و گزارش شد که روز گذشته با براهیم عیسی ، چاقوساز در تماس بوده است ، همچنان در بازداشت است. بازرسان جزئیات بیشتری از دستگیری دو مرد دیگر 33 و 35 ساله ارائه ندادند.

عیسیویی ، تونسی 21 ساله که سه نفر را در کلیسای نوتردام شهر کشته است ، پس از تیراندازی توسط پلیس در داخل کلیسا ، در بیمارستان همچنان در وضعیت وخیم است. عیسی در ابتدا به دلیل سند صلیب سرخ ایتالیا که به همراه داشت ، به نام آوسیایی نامگذاری شد ، اما هویت صحیح وی توسط خانواده وی در بو حاجلا در نزدیکی سفاکس تونس تأیید شد.

در تعطیلات آخر هفته ، محلی های شوکه و غمگین همچنان به بیرون گذاشتن گل های کلیسای Notre Dame de l'Assomption گل می گذارند. در میان جمعیت ، گریه یک زن مانند ناله جمعی بلند شد: «چرا ما؟ چرا ما دوباره؟ "

این احساس در سراسر فرانسه طنین انداز شد. کمتر از دو هفته قبل ، قتل های خوب در کشوری رخ داده بود که از گردن زدن یک معلم تاریخ در خارج از دبیرستانش در نزدیکی پاریس احساس دلهره می کرد. ساموئل پتی ، 47 ساله ، به عنوان بخشی از بحث درباره آزادی بیان ، دو کاریکاتور از پیامبر محمد (ص) را به دانش آموزان نشان داده بود. چاپ مجدد چارلی ابدو کاریکاتورها موجی از اعتراضات ضد فرانسه در کشورهای اسلامی را برانگیخته است و فرانسه در حالت آماده باش بالایی قرار دارد.

روز شنبه ، رئیس جمهور امانوئل مکرون سعی کرد در یک مصاحبه 55 دقیقه ای با الجزیره ، اعتراضات ضد فرانسه را آرام کند. ماکرون گفت که او "احساسات مسلمانان در مورد کاریکاتورهای" پیامبر را درک می کند. "کاریکاتورها یک پروژه دولتی نیستند بلکه محصول روزنامه های آزاد و مستقلی هستند که وابسته به دولت نیستند."

وی افزود: "من فکر می کنم واکنش ها ناشی از دروغ و اظهار نادرست بوده و مردم فکر می کنند من طرفدار این کاریکاتورها هستم."

ژاندارم ها در 31 اکتبر اطراف کلیسای جامع در نیس را ایمن می کنند.
ژاندارم ها در 31 اکتبر اطراف کلیسای جامع در نیس را امن می کنند. عکس: والری هاچ / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

هنگامی که دولت شروع به اخراج افراد و برچیدن سازمانهایی کرد که متهم به پرورش "اسلام گرایی" بود - که در زبان فرانسه به معنای "بنیادگرایی اسلامگرا" است - در پی قتل پتی در 16 اکتبر ، حمله تروریستی در نیس یک ضربه بیشتر برای کشوری که هنوز پایین بود. ساعاتی بعد ، یک قفل جدید دقیق و جدی Covid-19 به اجرا درآمد و به یک حس انزجار افزود.

استیصال به خصوص در نیس حاد بود. طی پنج سال ، شهر ریویرا دچار سه حمله تروریستی شده است. در فوریه 2015 ، سه نظامی که در خارج از یک مرکز جامعه یهودیان در نیس گشت می زدند توسط مردی که عهد می کرد با دولت اسلامی بیعت کند ، زخمی شدند. در سال 2016 ، یک تروریست با حمل کامیون به سمت جمعیتی که روز باستیل را جشن می گرفتند ، 86 کشته و 458 زخمی کرد.

هفته گذشته با آغاز حملات لفظی ترکیه و فرانسه و اعتراضات ضد ماکرون پس از آنکه رئیس جمهور فرانسه اصرار داشت روزنامه ها و مجلات مانند چارلی ابدو حق انتشار کاریکاتورهای مورد اختلاف را داشت. به گفته وزیر کشور ، جرارد دارمانین ، تا اواسط هفته ، این یک "جنگ" بود ، نه از نظر کلمات بلکه از نظر ایدئولوژی ها. سپس نیس آمد.

یک شمع تنها روی سنگفرش سنگ گرانیت در کنار دسته کوچکی از پامچال ها نقطه ای است که سیمونه بارتو سیلوا 44 ساله از زخم های چاقویش فرو ریخته است. او در اینجا ، در فروشگاه کباب یونیک ، در حالی که توسط امدادگران تمایل داشت ، سخنان آخر خود را گفت: "به فرزندانم بگویید من آنها را دوست دارم."

میشل آتیا ، سر پیشخدمت در رستوران همسایه لو سقراط ، سیلوا را زندگی و روح مهمانی توصیف کرد. "او یک زن دوست داشتنی و بسیار محبوب در محله بود."

ونسان لوكس ، كلیسای سكستون ، كه در داخل باسیلیكا درگذشت ، یکی دیگر از افراد عادی در لو سقراط بود. "ما اغلب او را می دیدیم. وینسنت مردی دوست داشتنی و لطیف بود که به طور منظم اینجا غذا می خورد.

"این یک جامعه مختلط است - من اصالتاً اهل سوریه هستم. همه ما از این اقدام ابراز تأسف می کنیم. نیس از آنچه دیروز رخ داده و از آنچه در ساحل دریا چهار سال پیش اتفاق افتاده است متزلزل شده است. اما مهم است که به یاد داشته باشیم که اینها تنها گرگ هستند ، نماینده جامعه اسلامی نیستند. "

رئیس جمهور امانوئل مکرون در حالی که مطبوعات کریستین استروزی شهردار نیس در خارج از کلیسای جامع در نیس در 29 اکتبر به مطبوعات می پرداخت.
رئیس جمهور امانوئل مکرون در حالی که مطبوعات کریستین استروزی شهردار نیس در خارج از کلیسای جامع در نیس در 29 اکتبر به مطبوعات می پرداخت. عکس: اریک گیلارد / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

روز شنبه ، اولین قربانی قاتل به نام نادین دویلر 60 ساله نامگذاری شد. او اغلب به دعا برای افرادی که دوستشان داشت می رفت. هر از گاهی شمعی روشن می کرد. او کسی بود که دیگران را دوست داشت و همه چیز را برای دیگران می داد. "دوستش جوئل گیچارد به او گفت صبح بخیر روزنامه

به ناچار ، راست افراطی خواستار اخراج و توقف مجازات مهاجرت از برخی کشورها شده است که تظاهرات ضد فرانسه برگزار می کنند. مارین لوپن حملات را "اقداماتی جنگی" خوانده است که نیاز به یک واکنش جنگی دارد. پنجشنبه شب در یک تجمع در نیس طرفداران وی شعارهای "بازگشت به خانه" مسلمانان را سر دادند و در خیابان الزاس لورین در نزدیکی کلیسا ، معترضین پنجره های یک رستوران در شمال آفریقا را زدند.

ناتالی ، که در نانوایی برونت در همان خیابان کار می کند ، گفت: "این رویکرد هوشمندانه ای نیست که باید اتخاذ شود." "انتقام جویی علیه مردم بی گناه ، اقدام یک دیوانه تنها نیست."

وی افزود: "موسیو لوكس هر روز برای تهیه كیف های خود به اینجا می آمد. او مردی مهربان و لطیف بود. من فکر نمی کنم که ما در معرض غلبه بر نفرت و بیشتر انفجار خشم باشیم. ما باید از آن مواظب باشیم. "

روز یکشنبه ، سربازان ، پلیس و ژاندارم های فرانسوی برای محافظت از کلیساها و سایر عبادتگاه های مهم اعزام می شوند Toussaint - همه مقدسین - تعطیلات.

در تراپس ، جنوب غربی پاریس در ایولین - بخشی که پتی در آن کشته شد و دارای یک جامعه بزرگ مسلمان است - مقامات و رهبران مذهبی یک درخت زیتون در خارج از کلیسای کاتولیک می کارند.

علی ربه ، شهردار تراپس ، گفت که این "اقدامی نمادین برای همبستگی" با جامعه کاتولیک است. ربه سیاستمداران را از بالا بردن شعارهای جنگ و انگ زدن به "99.9٪ مسلمانان فرانسه که آرام ، صلح جو هستند و نمی خواهند کسی را آزار دهند" بر حذر داشته است.

"جو سیاسی هر روز بیشتر متهم می شود. هر بار که حمله ای رخ می دهد ، مسلمانان عادی احساس می کنند انگشت به سمت آنها نشانه رفته است که آنها سنگین اتهامات را متحمل می شوند. " نظاره گر. وی گفت از اینكه پدرش ، یك مسلمان كه 50 سال پیش از مراكش به فرانسه آمده و بیش از چهار دهه "برای كمك به ساختن این كشور" تلاش كرده بود ، بسیار مبهوت شده است "حالا احساس می كند كه وقتی می خواهد سرش را پایین بیاورد خريد كردن".


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن