بهترین راه های برای افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به عنوان احساس اعتماد به توانایی ها، ویژگی ها و قضاوت فرد تعریف می شود. اعتماد به نفس برای سلامت

توسط ABTINNEWS در 13 دی 1399

اعتماد به نفس به عنوان احساس اعتماد به توانایی ها، ویژگی ها و قضاوت فرد تعریف می شود. اعتماد به نفس برای سلامتی و بهزیستی روانشناختی شما مهم است. داشتن سطح اعتماد به نفس سالم می تواند به شما در موفقیت در زندگی شخصی و شغلی کمک کند.


فواید افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران


یکی از فواید اعتماد به نفس بالا اینست که برای امتحان چیزهای جدید تمایل داشته باشید. خواهر برای ارتقا درخواست اعمال سطح تقاضا کنید یا برای یک کلاس آشپزی ثبت نام کنید، اعتقاد به خود را برای اینکه شما را در آن جا قرار دهید کلیدی است.


هنگامی که به خود اطمینان دارید، می توانید منابع خود را به عنوان وظیفه پیش بینی شده اختصاص دهید. به جای اتلاف وقت و انرژی با نگرانی از اگر شما به اندازه کافی خوب نیستید، اگر شما انرژی خود را فقط سعی کنید انجام دهید.


به عنوان مثال، اگر نسبت به ارائه آن ارائه می شود، اگر شما را مجبور می کند، در صورت پیام خود را به مخاطب خود توجه کنید اگر انجام شود. اعتماد به نفس چیست با این وجود باشد، از توانایی برقراری ارتباط خود را تأیید نمی کنید، ممکن است نگران باشید که کسی به شما گوش نمی دهد. ممکن است برای تمرکز تلاش کنید و بر روی حرفهایتان گیر بیفتید - که این احتمال دارد که شما نسبت به بد بودن در ارائه سخنرانی شما را قادر می سازد.


خوشبختانه مواردی وجود دارد که می تواند برای اطمینان اعتماد به نفس خود را انجام دهد. چه در یک زمینه خاص اعتماد به نفس شما باشد و چه در تلاش برای احساس راحتی نسبت به هر چیزی که هستید، این استراتژی ها شما را به کمک شما می رسانند.


از مقایسه کردن خود با دیگران بپرهیزید


چه نوع نگاه شما به دوستانتان را در فیس بوک مقایسه کنید و چه حقوق خود را با درآمد دوستانه مقایسه کنید، مقایسه کنید سالم نیست. در حقیقت، یک مطالعه در سال 2018 که در "شخصیت و تفاوت های فردی" منتشر شد، ارتباط بین حسادت و احساس شما در مورد خود را پیدا کرد .


محققان از شما استفاده می کنند که شما را با دیگران مقایسه می کنند، حسادت را تجربه می کنند. و هرچه حسادت داشته باشد، احساس بدتری نسبت به خود داشته باشد. این می تواند یک چرخه معیوب باشد.


به مواقعی که ثروت، دارای مهارتهای مناسب، قدرت و ویژگیهای خود را با دقت مقایسه کنید، توجه کنید. تصور کنید که سایر افراد بهتر هستند یا اگر شما اعتماد به نفس خود را از بین ببرید. هنگامی که متوجه شدید در حال حاضر نیستید، به خودتان یادآوری می کنید که این کار مفید نیست. همه نژاد خود را دارند و زندگی رقابتی نیستند.


مراقب بدن خود باشید


اگر از بدن خود سو استفاده کنید، احساس خوب بودن در مورد خود دشوار است. کمبود روی خواب، خوردن یک رژیم غذایی ناسالم و پرهیز از ورزش آسیب به سلامتی شما می تواند زندگی کند. مطالعات به طور معمول مدوم نشان می دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود


یک مطالعه 2016 که در بیماری و درمان اعصاب و روان منتشر شده است نشان داد که فعالیت بدنی منظم باعث بهبود تصویر بدن شرکت های تجاری می شود. و اگر تصویر بدن بهتر می شود، اعتماد به نفس لازم را دارد.


مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. وقتی از نظر جسمی در بهترین وضعیت شما قرار می گیرد، به طور طبیعی نسبت به خود احساس می کنید که باید انجام دهید.


خود شفقت را تمرین کنید


شفقت به خود شامل رفتار مهربانانه با خود اشتباه، شکست یا تجربه عقب نشینی می شود. به سختی با خودتان صحبت کنید، انگیزه شما برای انجام کار بهتر است. در حقیقت، مطالعات نشان می دهد که نتیجه معکوس دارد.


مطالعه ای که در سال 2009 در ژورنال شخصیت منتشر شد، نشان داد که شما خود را به اعتماد به نفس مداوم تری کمک می کند. من همه چیز را خراب کردم "، می توانم به شما کمک کند اگر احساس خوبی داشته باشید، حتی اگر عملکرد خوبی داشته باشید، انتظار داشتید دیگر نمی شوید.


به جای خودتان را را ضرب و شتم کنید یا خود را به اسم بنامید، سعی کنید مثل یک دوست معتمد صحبت کنید با خودتان صحبت کنید کمی لقی به خودتان بزنید، به خود بخندید و به خود یاد آورید که هیچ کس کامل نیست.


 تمرینات خود را بیشتر کنید


گاهی اوقات، افراد تا زمانی که احساس اعتماد به نفس خودساخته خود را از دست ندهید، کار را راکول کنید - مانند شخصی که در یک قرار ملاقات یا درخواست تبلیغ دعوت کنید. اما گاهی اوقات، بهترین راه برای جلب اعتماد به نفس انجام دادن است.


با بعضي از ترس هاي خود كه از علائم کمبود اعتماد به نفس است، روبرو مي شويد. اگر می ترسید که خود را شرمنده کنید یا فکر می کنید که اگر قصد آشفتگی دارید، به هر حال آن را امتحان کنید.


این را نمی دانید که اگر هنوز آماده نیستید یا تمرین می کنید. اگر سخنرانی بزرگی دارید، در حضور دوستان و خانواده خود تمرین می کنید تا اعتماد به نفس پیدا کنید. قبل از اقدام صبر نکنید تا 100 ٪ احساس کنید. شما ممکن است هرگز به آنجا برسید.


افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران ممکن است در عملکرد بهتر شما کمک کند. مطالعه ای که در سال 2010 در روانشناسی ورزش و ورزش منتشر شد، نشان داد که ورزشکاری که اعتماد به نفس خود را در آغوش می کند، از ورزشکاری که 100 ٪ به خودتان اعمال می کنید، عملکرد را بر عهده دارید.



آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن