با 200 میلیون کدام خودرو را بخریم؟

خودروهای 200 میلیونی بازار دیگر مانند قبل خانواده خودروهای لوکس و خارجی نیستند. در حال حاضر خودروهای داخلی که

توسط ABTINNEWS در 12 مهر 1399

خودروهای 200 میلیونی بازار دیگر مانند قبل خانواده خودروهای لوکس و خارجی نیستند. در حال حاضر خودروهای داخلی که زمانی در خرید و فروش خودرو ارزان قیمت محسوب می‌شدند، در رده 200 میلیونی‌های فروش خودرو قرار دارند. نوسانات شدید قیمت و تورم بالا در بازار خودرو باعث شده است که دست و دل خریداران در زمان انتخاب خودرو کمی بلرزد که البته طبیعی است. بودجه بالایی که باید به خرید یک خودروی معمولی اختصاص داد در کنار کلاه‌برداری‌هایی که همه روزه در این زمینه انجام می‌گیرد، نتیجه‌ای ندارد جز شک و تردید در انتخاب و خرید و فروش خودرو دست دوم. در این مقاله تلاش می‌کنیم شما را با محبوب‌ترین خودروهای 200 میلیونی که در بازار ایران حضور دارند آشنا کنیم. این خودروها، نقاط ضعف و قوتی دارند که بهتر است پیش از خرید با آن‌ها آشنا شوید.

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی

تندر 90 ایران خودرو مدل 95
تندر 90 ایران خودرو مدل 95 هم در این لیست فروش خودرو حضور دارد. تندر 90 توسط شرکت فرانسوی رنو طراحی شده است و ایران خودرو و پارس خودرو آن را در داخل کشور به تولید انبوه رسانده‌اند. تندر 90 ایران خودرو که موضوع مورد بحث ما است، یک موتور قوی با 1.6 لیتر گنجایش دارد که بیشینه توان آن برابر با 105 اسب بخار است. به علاوه، این خودرو می‌تواند 148 نیوتن متر گشتاور را هم تولید کند که توان خاصی به خودرو در انواع مسیرها بخشیده است.
تندر 90 بر خلاف ظاهرش که چنگی به دل نمی‌زند، خودروی مناسبی در لیست 200 میلیونی‌های فروش خودرو بازار است. چرا که امکانات ایمنی و رفاهی آن نسبتاً کامل است. کروز کنترل، سیستم ضد سرقت ایمبولایزر، تهویه مطبوع دستی، تنظیم گودی کمر و ارتفاع برای صندلی راننده، ترمز دیسکی جلو، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، کامپیوتر سفری و موارد دیگر از امکاناتی هستند که تندر 90 را نسبت به رقبایش تمایز داده‌اند.

تندر 90 را می‌توان در انواع مدل‌ها و در بازه‌های قیمتی مختلف در نمایشگاه خودروهای همراه مکانیک پیدا کرد. کافی است که بودجه خود را مشخص کنید تا در کمترین زمان کارشناسان همراه مکانیک فهرستی از خودروهای مناسب را به شما ارائه کنند. مزیت این روش از خرید این است که تمامی این خودروها کارشناسی بوده و فرآیند مشاوره نیز کاملاً رایگان انجام می‌شود.


پژو 206 تیپ 2 مدل 99
پژو 206 تیپ 2 مدل 99 از آن خودروهایی است که می‌توانید در این بازه قیمتی خرید و فروش خودرو روی آن حساب کنید. این خودرو نزدیک به دو دهه است که در کشور ما تولید می‌شود و تیپ‌های مختلف آن هم در بازار موجود هستند. اما در حال حاضر تنها تیپ‌های 2 و 5 در کشور تولید می‌شوند که نشان از محبوبیت و عملکرد مناسب آن‌ها دارد. این خودروی هاچ بک که دیگر در کشور مبدأ یعنی فرانسه تولید نمی‌شود، به دلایل متعدد همچنان در کشور ما محبوب و دوست داشتنی باقی مانده است.

این خودرو نسبت به اکثر خودروهای هم رده که در داخل کشور تولید می‌شوند، ایمنی بالاتری را ارائه می‌کند. به عنوان مثال، به سیستم قطع خودکار سوخت در زمان حادثه مجهز است و ترمز ضد قفل دارد. این خودرو گواهی 5 ستاره از موسسه اروپایی استاندارد یورو انکپ را دارا است که باعث می‌شود اعتماد بیشتری نسبت به آن داشته باشیم.
پیشرانش این خودرو حجمی برابر با 1.4 لیتر دارد و حداکثر قدرت آن 75 اسب بخار است. نیروی تولید شده در موتور پژو 206 تیپ 2 از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اگر بخواهید به مدل دنده اتوماتیک این خودرو دسترسی داشته باشید باید به سراغ تیپ‌های دیگر آن بروید.
وب‌سایت همراه مکانیک تلاش دارد با بررسی کارشناسی خودروها در مسیر انتخاب خودروهای دست دوم در کنار خریداران عزیز باشد. خصوصاً آن که با شرایط پر ریسک بازار، یک خرید و فروش خودرو مطمئن و تضمین شده می‌تواند خیال بسیاری از خانواده‌های ایرانی را راحت کند.

خرید خودرو

در خرید یا فروش این خودروها، باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت خودروی شما بر اساس چه معیارهایی تعیین می‌شود؛ عواملی مانند کارکرد، رنگ شدگی یا تعویض در بدنه و... در تعیین قیمت بسیار مهم هستند. یک پژو 206 تیپ 2 مدل 99 به خاطر تعویض فقط یک گلگیر با کاهش قیمت 8 میلیون تومانی مواجه می‌شود که اگر متوجه آن نشوید به راحتی سرتان کلاه می‌رود.

طبق آمارهای کسب شده از 7 سال تجربه همراه مکانیک در کارشناسی خودرو، 32 درصد از خودروها دارای انواع مشکلات فنی هستند که حتی ممکن است از چشم شما نیز پنهان بمانند و تنها از طریق کارشناسی افراد متخصص و باتجربه قابل آشکارشدن باشند. از طرف دیگر، پیدا کردن کارشناس مورد اعتماد و مجرب، کار آسانی نیست و با هزینه‌هایی همراه است.

البته شما از طریق روش‌های خاصی می‌توانید جلوی این دست خرج‌ها را بگیرید؛ "فروش خودرو سفارشی" خدمتی است که می‌توانید با اطمینان کامل و به صورت کاملاً بدون هزینه، از خدمات کارشناسی خودرو بهره‌مند شوید و خودروی خود را بفروشید؛ بدون اینکه بخواهید به تماس‌های متعدد خریداران پاسخ بدهید.

کدام خودرو را بخریم؟

سوالی که احتمالا بعد از خواندن این مقاله قرار است با آن برای مدتی ذهن خود را درگیر کنید. پاسخ این است که به نیازهای خود توجه کنید. 206 جذابیت‌های ظاهری دارد که در کمتر خودروی داخلی شاهد آن هستیم. به علاوه آپشن های ایمنی آن بیشتر است و به گواهی ایمنی 5 ستاره هم دست پیدا کرده است. در عین حال فضای اندکی دارد که در سمند و تندر 90 با این مشکل روبرو نخواهیم شد. در عوض، سمند ترمز مطمئنی ندارد و تندر 90 هم چندان زیبا نیست!

منبع: آفتاب آنلاین

آخرین مطالب