ایتالیا اختلافات مرزی مون بلان با فرانسه را دوباره زنده کرد | اخبار جهان

[ad_1] ایتالیا دوباره اختلافات خود را در مورد حقوق مرزی مون بلان با فرانسه آغاز کرد ، پس از آنکه مقامات فران

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

ایتالیا دوباره اختلافات خود را در مورد حقوق مرزی مون بلان با فرانسه آغاز کرد ، پس از آنکه مقامات فرانسوی اقداماتی را برای تجاوز به خاک ایتالیا انجام دادند.

لوئیجی دی مایو ، وزیر امور خارجه ایتالیا ، که در گذشته بر سر موضوعات دیگر با فرانسه تنش ایجاد کرده بود ، گفت که او نامه رسمی شکایت خود را از طریق سفارت ایتالیا در پاریس به دولت فرانسه نوشت و "ناامیدی شدید" خود را از " تداخل "در بلندترین قله آلپ.

این اختلاف در اکتبر سال گذشته پس از آن آغاز شد که مقامات محلی در Chamonix ، Les Houches و Saint-Gervais-les-Bains منطقه حفاظت طبیعی را در منطقه ای بیش از 3000 هکتار (7413 هکتار) در مونت بلان ایجاد کردند که قصد داشت از ازدحام گردشگران جلوگیری کند ، از جمله اقدامات منع پرواز پاراگلایدر و کوهنوردان با تجهیزات ضعیف.

با این حال ، منطقه مورد نظر منطقه ای در یخچال طبیعی Gigante را تحت تأثیر قرار می دهد ، که در زیر Rifugio Torino معروف است و توسط پیمانی که در سال 1860 به عنوان بخشی از ایتالیا امضا شد ، تعریف شد. Rifugio Torino ، محبوب اسکی بازان و کوهنوردان ، از طریق Courmayeur با Skyway قابل دسترسی است ، تله کابین ساخته شده در سال 2015 که شهر ایتالیا را با Pointe Helbronner ، کوه 3462 متری در مرز بین دو کشور پیوند می دهد.

بعد از اینکه معاون حزب راست گرای افراطی کوچک ، برادران ایتالیا ، سوالات خود را در پارلمان به دلیل نگرانی از تلاش فرانسه برای انحصار مقصد تعطیلات ، در دی مائو تحت فشار قرار دادند.

اقدامات فرانسه شامل ممنوعیت هر نوع وسیله نقلیه و بردن حیوانات خانگی به منطقه است. همچنین قوانینی سختگیرانه برای محافظت از گیاهان و حیات وحش وجود دارد.

دی مایو گفت: "چنین اقدامات یک جانبه ای نمی تواند بر قلمرو ایتالیا تأثیر بگذارد."

این اولین بار نیست که کشورها بر روی منطقه اطراف Rifiugio Torino درگیر می شوند. در سال 2015 ، اریک فورنیه ، شهردار چامونیکس ، به راهنمایان آلپ دستور داد دسترسی به یخچال گیگانته در سمت ایتالیا را قطع کنند. در آن زمان ، فورنیر استدلال کرد که دسترسی به دلایل امنیتی ممنوع است. اما این اقدام که چند ماه پس از آن انجام شد که مقامات فرانسوی با استفاده از بولدوزر یک نشانگر مرزی را به فاصله 150 متری از خاک ایتالیا سوق دادند ، خشم رهبران کورمایور را برانگیخت.

اقدام دی مایو توسط برادران ایتالیا ، که تاکنون دولت را به "بی توجهی" نسبت به این موضوع متهم می کرد ، جشن گرفته شده است. جورجیا ملونی ، رهبر حزب ، در توییتر خود نوشت: «برادران ایتالیا حمله غیرقابل قبول فرانسه به مونت بلان را محكوم كردند. فرانسه به نقض مرزهای ما ادامه می دهد. ما نمی توانیم حمله دیگری به ایتالیا را تحمل کنیم. "

ماتئو سالوینی ، رهبر حزب راست افراطی لیگ نیز وارد بحث شد و گفت: "ما فقط برای احترام به مرزهای ملی در مون بلان نیاز داریم."

دی مایو در اوایل سال 2019 پس از سفر به پاریس برای دیدار با رهبران جنبش "جلیقه های زرد" با فرانسه اختلافات دیپلماتیک ایجاد کرد.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن