اظهارات "نفرت انگیز" ماهاتیر محمد در مورد حمله تروریستی نیس محکوم شد | سیاست

[ad_1] به دنبال حمله تروریستی در نیس که منجر به کشته شدن سه نفر شد ، اسکات موریسون اظهارات "پوچ و نفرت انگیز

توسط ABTINNEWS در 9 آبان 1399
[ad_1]

به دنبال حمله تروریستی در نیس که منجر به کشته شدن سه نفر شد ، اسکات موریسون اظهارات "پوچ و نفرت انگیز" نخست وزیر سابق مالزی ماهاتیر محمد مبنی بر اینکه مسلمانان حق "کشتن میلیون ها فرانسوی" را دارند ، برچسب زده شده است.

روز پنجشنبه ، مردی مسلح به چاقو سر یک زن را برید و دو نفر دیگر را در کلیسایی در شهر نیس کشت. ساعاتی بعد پلیس مردی را تهدید کرد که رهگذران را با سلاح کمری در نزدیکی شهر آوینیون در جنوب فرانسه تهدید می کند و در عربستان سعودی نیز یک مرد پس از حمله و زخمی شدن نگهبان کنسولگری فرانسه در جده دستگیر شد.

ماهاتیر در یک رشته طولانی از توییت ها درباره درگیری های فرهنگی بین جهان غرب و جهان اسلام نوشت و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را به دلیل ارتباط حمله روز پنجشنبه با اسلام محکوم کرد.

وی در پستی که متعاقباً توسط توییتر برداشته شد ، نوشت: "مسلمانان حق دارند عصبانی شوند و میلیونها فرانسوی را به خاطر قتل عام گذشته بکشند."

"اما به طور کلی ، مسلمانان قانون" چشم برای چشم "را اعمال نکرده اند. مسلمانان چنین نمی کنند. فرانسوی ها نباید "، ماهاتیر گفت.

وی با اشاره به كشته شدن معلم فرانسوی در اوایل ماه كه بعد از آن به قتل رسید ، گفت: "از آنجا كه شما همه مسلمانان و دین مسلمانان را به خاطر آنچه توسط یك فرد عصبانی انجام شده است مقصر دانسته اید ، مسلمانان حق مجازات فرانسه را دارند. او كارتونی از پیامبر محمد را برای كلاس خود به نمایش گذاشت.

صبح جمعه نخست وزیر استرالیا خطاب به نظرات ماهاتیر در رادیو 2GB سیدنی ، آنها را "پوچ و نفرت انگیز" خواند.

موریسون گفت: "تنها چیزی كه باید امروز گفته شود محكوم كردن كامل این حملات است." "تنها پاسخ این است که کاملاً ، کاملاً ویران شود."

موریسون گفت که حملات فرانسه "ظالمانه ترین و بزدلانه ترین و شرورانه ترین اقدام وحشیانه تروریستی است و باید به شدیدترین شکل ممکن محکوم شود".

نخست وزیر یک شبه با ماکرون تماس گرفت و گفت استرالیا در کنار فرانسه ایستاده است.

موریسون گفت: "درد قلبی که امروز در سراسر مردم فرانسه به لرزه در خواهد آمد ، به سختی قابل بیان است."

اکثر رهبران در سراسر جهان حمله نیس را که گفته می شود توسط یک مهاجر 21 ساله تونسی که اخیراً از ایتالیا وارد فرانسه شده بود ، انجام دادند.

یک قربانی به نام وینسنت لوکه ، پدر 55 ساله و دو فرزند شناسایی شده است. گفته می شود گلو بریده شده است. دیگر افراد کشته شده یک زن 30 ساله و یک زن 70 ساله بود.

موریسون گفت: "این یک اتفاق وحشتناک است که رخ داده است." "فقط در سطح انسانی ناب ، تنها پاسخ این است که کاملاً ، کاملاً ویران شود و در کنار آن ها و خانواده هایی باشد که این همه رنج می کشند."


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن