مقایسه انواع چوب و چرخ های ماهیگیری

یافتن ماهیگیری که لنسر و چوب ماهیگیری نداشته باشد دشوار است! البته ممکن است شخصی وجود داشته باشد که

توسط ABTINNEWS در 10 آذر 1399
یافتن ماهیگیری که لنسر و چوب ماهیگیری نداشته باشد دشوار است! البته ممکن است شخصی وجود داشته باشد که فقط با تور ماهیگیری کند ، اما بیشتر ماهیگیران حداقل یک وسیله شروع ماهیگیری را در تجهیزات خود دارند. لنسر و چوب های ماهیگیری در واقع یکی از تجهیزات اساسی است که شما برای ماهیگیری به آن نیاز خواهید داشت و تنوع گسترده در بازار انتخاب بین انواع مختلف دستگاه ها را دشوار می کند. از آنجا که انتخاب شروع کننده ماهیگیری به عوامل مختلفی بستگی دارد ، در این مقاله قصد داریم بهترین مارک چوب ماهیگیری را به شما معرفی کنیم و انواع لنسرهای ماهیگیری را با یکدیگر مقایسه کنیم و مشخصات هر یک را لیست کنیم تا بتوانید از اطلاعات ذکر شده به عنوان مرجع مناسب راهنمای خرید استفاده کنید.

مقایسه انواع چوب و چرخ های ماهیگیری
انتخاب چوب و لنسر ماهیگیری بستگی به نوع ماهیگیری و موقعیت جغرافیایی صید شما دارد. به طور کلی می توان گفت که هر ماهیگیر در هر منطقه با 3 تا 4 پرتابگر می تواند تمام نیازهای ماهیگیری خود را برآورده کند. انواع چوب های ماهیگیری عبارتند از:
چوب اسپینینگ
نوع اول چوب چرخان است که در ایران بسیار رایج است. بیشتر ماهیگیران ایرانی یکی از این نوع چوبها را دارند. زیرا این چوب به همراه چرخ چرخنده یا چرخ دارای حلقه ثابت می تواند برای صید انواع ماهی در همه شرایط آب و هوایی ایران مناسب باشد. بهترین نوع چرخش چوب ، چوب ثابت در 3 قسمت است که از الیاف کربن ساخته شده است. از نظر دوام ، این چوب می تواند نسبت به گونه های چند ماده ای خود ماندگاری بیشتری داشته باشد. میله های دوار بین 270 تا 550 سانتی متر طول دارند.


چوب و لنسر ماهیگیری کاسی
لنسرهای ماهیگیری کاسی چوب های بلند و سبک هستند که می توانند بدون نیاز به چرخ و حلقه برای ماهیگیری استفاده شوند. این نوع میله برای ماهی های کوچک مناسب است و اغلب برای رودخانه های کم عمق و دریاچه های کوچک استفاده می شود. چوب کیسی موجود در بازار فیبر کربن و اندازه های آن بین 5 تا 14 متر متفاوت است.
چوب های ماهیگیری دریا
همانطور که از نام آن پیداست ، از این نوع چوب برای ماهیگیری در دریا با ترول استفاده می شود. قطر خارپشت دریایی به طور غیرمعمولی زیاد است و مقاومت آن در برابر ضربات ناگهانی ماهی های بزرگ دریایی بسیار زیاد است. این درختان معمولاً با طول متوسط 4 متر تولید می شوند و در انواع بهتر آنها به جای حلقه های ریل مجهز به یاتاقان برای کاهش اصطکاک و هدایت نخ استفاده می شود. این کار با چند ضربه از حرکت سریع ماهی با آسیب جزئی جلوگیری می کند. همانطور که قبلاً گفته شد ، از این میله ها برای صید ماهی های بزرگ دریایی مانند ماهی آزاد ، شمشیر ، بچه های بزرگ ، گربه ماهی و ماهیان خاویاری استفاده می شود.


چوب ماهیگیری تراولینگ
ترولینگ روشی است که در آن طعمه و قلاب یا تورهای ماهیگیری از یک قایق در حال حرکت پرتاب می شوند و ماهی های سریع را در دریا و دریاچه های نمک صید می کنند. میله چرخشی چوبی ضخیم ، نسبتاً سنگین و دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالایی در برابر ماهیگیری است. برای گرفتن ترولینگ ، شما باید یک ماهیگیر سریع و سریع باشید تا بتوانید طعمه خود را بگیرید.
لنسر ماهیگیری تلسکوپی
لنسرهای تلسکوپی چوب هایی هستند که می توانند در همه دسته های فوق قرار بگیرند. طبقه بندی این مدل فقط بر اساس نحوه جمع شدن و باز شدن است که مانند نی خرد شده یا یک تلسکوپ قدیمی تا می شود. این نوع میله ها وزن کم و مقاومت بیشتری دارند و اغلب از فیبر کربن سبک ساخته می شوند. این نوع عدسی ماهیگیری به دلیل حمل و نقل آسان در بین ایرانیان بسیار محبوب است و یکی از پرفروش ترین انواع چوب است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن