حمله به لیون: کشیش در تیراندازی به کلیسا به شدت زخمی شد | اخبار جهان

[ad_1] رسانه های محلی گزارش دادند ، پلیس یک مظنون را پس از شلیک و مجروحیت جدی کشیش ارتدکس یونان در شهر لیون

توسط ABTINNEWS در 11 آبان 1399
[ad_1]

رسانه های محلی گزارش دادند ، پلیس یک مظنون را پس از شلیک و مجروحیت جدی کشیش ارتدکس یونان در شهر لیون فرانسه دستگیر کرد.

پلیس گفت ، کشیش که توسط رسانه های فرانسوی به نام نیکولائوس کاکاولاکیس نامیده شد ، در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی در حالی که کلیسا را ​​در منطقه هفتم شهر می بست ، دو بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه معده به شدت زخمی شد.

روزنامه لیون لو پروگرس و سایر رسانه های محلی گزارش دادند كه شخصی پس از پاسخ به شرح پلیس مهاجم ادعا شده به زودی پس از ساعت 19 در كباب فروشی در این شهر دستگیر شد. هیچ تأیید فوری وجود ندارد که او مظنون به حمله است.

دادستانی عمومی لیون گفت که تحقیقات در مورد سو murder قصد را آغاز کرده و از نزدیک با دادستان ملی مبارزه با تروریسم در ارتباط است. تیراندازی تاکنون حمله تروریستی اعلام نشده است.

تلویزیون BFM گزارش داد كه كشیش 52 ساله در آستانه ترك خدمات كلیسا است و بازرسان نیز در حال پیگیری احتمال "اختلاف شخصی" هستند.

لوموند گفت فرضیه درگیری طولانی مدت در درون جامعه کوچک ارتدکس یونان در این شهر - از جمله اتهامات کلاهبرداری علیه کاکاولاکیس که اوایل سال جاری توسط دادگاه لیون رد شد - توسط بازرسان جدی گرفته می شود.

نقشه: لیون

وزارت کشور فرانسه گفت پلیس و اورژانس در محل حادثه هستند و به رهگذران توصیه می کند از منطقه خودداری کنند.

این تیراندازی سه روز پس از آن رخ داد که فردی مسلح به چاقو در کلیسایی در نیس در ساحل آزور سه نفر را کشت و به سختی دو هفته پس از سر بریدن معلم ساموئل پاتی در خارج از مدرسه وی در 20 مایلی شمال غربی پاریس سر بریده شد.

لو پروگرس گفت همسایگان در منطقه ای مسکونی ساکت و آرام توصیف می کنند که دو گلوله شنیده اند و به دنبال آن فریادهای درد. پلیس گفت ، مهاجم از اسلحه شکاری اره شده استفاده کرده بود.

این روزنامه گزارش داد ، مقتول هنگامی که از کلیسای ارتدکس یونان در خیابان du Père Chevrier به آمبولانس منتقل شد هوشیار بود و می توانست به شاهدان بگوید که مردی را که به او حمله کرده نمی شناسد.

نخست وزیر فرانسه ، ژان کاستکس ، گفت که وی سفر خود به رومن در نورماندی را کوتاه می کند و به پاریس باز می گردد ، جایی که یک اتاق حادثه بزرگ در وزارت کشور افتتاح شد.

وزیر کشور ، جرالد دارمانین ، در توئیتر خود اعلام کرد که در راه لیون ، سومین شهر بزرگ فرانسه است. فرانسه در پی این حملات ، امنیت را در سراسر کشور افزایش داده است و وزرا و مقامات هشدار داده بودند که احتمال بیشتری وجود دارد.

رئیس جمهور امانوئل مکرون روز پنجشنبه اعلام کرد که هشدار تهدید امنیتی کشور به بالاترین سطح رسیده است. ماکرون گفت که 4000 سرباز اضافی به عنوان بخشی از عملیات سنتینل در سراسر کشور مستقر می شوند و تعداد کل نیروهای بسیج شده را به 7000 نفر می رساند.

قبل از روز همه مقدسین ، روز یکشنبه ، امنیت در کلیساها و سایر اماکن مذهبی نیز افزایش یافت. قرار است 3500 ژاندارم اضافی نیز برای محافظت از مدارس هنگام باز شدن مدارس پس از تعطیلات نیمه وقت در روز دوشنبه ، و 120 پلیس اضافی به نیس اعزام شوند.

مهاجم نیس ، براهیم آویسائوی 21 ساله از تونس ، توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بیمارستان وخیم است. پلیس هنوز در تلاش است تا دقیقاً نحوه و زمان ورود وی به این شهر را به زودی پس از عدم اجازه ماندن در ایتالیا در 9 اکتبر مشخص کند.

عبدولاخ آنزوروف ، 18 ساله ، از نژاد چچنی ، که بیرون از مدرسه توسط پلیس کشته شد ، پتی در خارج از مدرسه متوسطه خود در Conflans-Sainte-Honorine با چاقو کشته شد و سر او را بریدند. این معلم به عنوان بخشی از بحث کلاس در مورد آزادی بیان ، کاریکاتورهایی از جمله دانش آموزان حضرت محمد (ص) را به دانش آموزان نشان داده بود.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن